Mitsubishi Cordia og Mitsubishi Tredia
Mitsubishi Cordia: Denne bilen ble produsert for det amerikanske markedet mellom 1982 og 1990 og var den første Mitsubishien som ble solgt i USA uten innblanding av samarbeidspartneren Chrysler Motors. Mitsubishi Cordia fikk du for det meste med 1,4 og 1,6 liters motorer på mellom 68 og 115HK. Men i USA kunne du etterhvert få den med en 1,8 liters Turbo på hele 135 HK, men dette var bare i USA. Mitsubishi Cordia kunne du i visse markeder få med 2,0 liters motor, men denne hadde KUN 110HK. Siste Mitsubishi Cordia i Norge ble skrotet for minst 10 år siden, Men nylig kunne jeg se en nylig importert 1,8 liters Turbo til salgs her i Norge. Selv om Mitsubishi Cordia ikke kunne fås med mer enn toppen 135 hestekrefter. Så pleide japanske biler i fra 1970 og 80 tallet å være ganske så lette i vekta og spreke i forhold til motoralternativene, dessuten var de veldig lette å trimme.
"Kjør Mitsubishi Cordia som en ekte norsk gatebilentusiast langsmed riksvei 7 hallingdalen, Riksvei 35 Hokksund til Hønefoss, E16 Begnadalen, E134 Drammen Notodden, E18 i Agder, Grenland og Vestfold, E39, E6en, E136, stamvei 5, stamvei 15 og stamvei 3 og du blir virkelig kongen av gatebilmiljøene i Norge fra 1990 tallet og tidlig 2000 tallet. Spesielt hvis du kjører gamle E18 i vestfold, gamle E134 mellom Drammen og Notodden og gamle E18 i Agder."
Mitsubishi Tredia: denne ble også produsert og solgt mellom 1982 og 1990 men salget og importen til Europa stanset i 1986. Mitsubishi Tredia kunne du blant annet få med en 1,6 liters turbomotor på 114 hestekrefter og en 1,8 liter på 90 hester som de heftigste motoralternativene. Jeg fant nylig et bilde på google av en norsk registrert Mitsubishi Tredia, men jeg vil tro dette bildet er veldig gammelt.
"Kjør Mitsubishi Tredia langsmed riksvei 7 hallingdalen, E134 Drammen Notodden, riksvei 35 Hokksund Hønefoss og gamle E18 i Vestfold og du blir virkelig kongen av gatebilmiljøene i Norge fra 1990 tallet og tidlig 2000 tallet."
Kommentarer
Legg inn en kommentar