Green Monster Blue Flame og Thrust 2 1960-1980 tallet!

 



Thrust 2,
denne leste jeg om i 1996 rett før SSC Thrust skulle gjøre ny verdensrekord. Denne gangen var det fortsatt Thrust 2 som hadde verdensrekorden og jeg irriterte meg dengang over hvor avleggs Thrust 2 var. Toppfarten ikke var så høy. Men dette skulle snart til å endre seg da SSC Thrust skulle sette ny verdensrekord med over en hel mach! Tenk deg det, et landgående kjøretøy i over en hel mach. 

Blue Flame på samme tid ble jeg vist bilder av, Blue Flame var rekordholderen i fra 1970 tallet. Syntes da denne så mer ut som et fly eller en katamaranbåt og var lite imponert. I dag kan jeg se at den har noe av samme designen som SSC Thrust som jeg på denne tiden syntes så nokså moderne ut. 

Green monster fikk jeg også sett bilder av men Green Monster ble jeg enda mindre begeistret av. Green Monster som kom hele 25 til 30 år før Thrust 2 var nesten helt lik. Når jeg tok en nærmere titt på green monster syntes jeg den så ekstremt utdatert ut. Husker han som viste meg bilder av den pekte på sjåføren og fjaset litt om at han virket klin sprø, og det er jo forsåvidt sant, hvem er så gal at de setter seg i en bil med såpass mye som en jetmotor i og kjører den helt opp mot 1000 kilometer i timen. Kanskje enda mer, ihvertfall i 1997 i over mach 1 høres helt sinnsykt ut spør du meg





Så dette bildet første gangen i 1996 mannen på bildet er klin gæren ikke sant😂

Så disse to bildene over i 1996 og syntes begge kjøretøyene virket utdaterte og prikk like ut

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Volvo 240 og 260 Gatebiler

TRABANT

ZIL 157 og GAZ 51 gatebiler