Div Franske og Tyske Limousiner




Maybach Limousine og Mercedes Benz S class Limousine. I 2008 så jeg

daværende forbundskansler i Tyskland, Angela Merkel, i fullt firsprang i en Mercedes S klasse Limousine. Jeg hadde dessverre gitt limousinen til Merkel muligens noen litt dumme blikk da det viste seg at limousinen fikk veldig fart på seg. Angela Merkel hadde da vært å besøkt Norge i forbindelse med åpningen av ny Bjørvika opera. Husker jeg da var med noen blant annet en som der og da ble min nye bestekompis for noen år og jeg husker vi oppførte oss veldig veldig barnslig. Angela Merkel kan jo sies å ha gått bedre med. Hun var jo forbundskansler for Tyskland i over 10 år og gikk av først nylig.



'Peugeot 605 Limousine. Onkelen min hadde i flere år sedanutgaven av denne, og den har for alltid vært den heftigste bilen han har hatt. I senere år har han kanskje hatt noen mer dyre og eksklusive Volvo SUV'er. Peugeoten var jo selvsagt mindre og mye lettere så den sparket jo fra noe skikkelig. Den var jo selvsagt mer limousine og luksus enn en BMW selv om det var en Sedan. Når du først snakker om sola i den franske filmen Taxi 2 skal det ha blitt brukt en heftig Peugeot 605 som til og med hadde V12er. Peugeot 605 skal dessuten 90 tallets franske president Jacques Chirac ha kjørt mange ganger.


Citroen XM. Denne bilen husker jeg de ansatte i et selskap ved siden av barneskolen min skal ha kjørt. Det gikk en fin asfaltvei opp til kontorene som innbydde til å kjøre fort selv om det var 30 sone her. De ansatte i selskapet skal ha kjørt gris med XM'ene sine nærmest hver dag opp til disse kontorene. Citroen XM skal også Jacques Chirac ha kjørt mange ganger. Jeg husker en gang jeg satt på med onkel hvor vi så en XM som onkel beundret og misunnet, og tydeligvis skulle ønske han hadde kjørt og nevnte blant annet Citroen XM Presidential Limousine.






















 







 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Volvo 240 og 260 Gatebiler

TRABANT

ZIL 157 og GAZ 51 gatebiler