

Mazda 626. De første bilene er vel mer som veteranbil å regne enn en moderne gatebil, og spesielt da Mazda 616/618/rx2, som er skikkelig skikkelig gamle klenodier i fra 1970 tallet i dag. Disse kan du riktignok style og blodtrimme til noe skikkelig heftig, klassisk og gammel muskel-gatebil i klassisk gammel gatebil stil. Ellers den andre (tredje hvis du tenker på mazda rx2 som nummer 1) modellen produsert i fra 1983 til 1987, kan du style til noe virkelig heftig som minner mer om 1990 tallet enn 1980 tallet. Ungdomsskolelæreren min kjørte en slik en grå og traust kjedelig gammel gubbebil, og jeg syntes alltid at den virket så gammeldags ut. Mazda 626 i fra 1988- 1991 virket derimot mer moderne for sin tid og hadde ofte en del ekstrautstyr. Denne ble erstattet med en ny modell i 1992, som varte helt frem til 1996/1997. Helt siste modell av 626en var mellom 1997 og 2002 før mazda6 kom i 2002. Disse bilene var veldig populære i Norge i sin tid, men de siste 10 årene ser jeg knapt nok noen på norske veier. Dette er synd da de siste bilene er mye kulere og stilrene enn de tidligere modellene, og sånn sett enda heftigere å style.
"Så kjøp en mazda 626, style den og blodtrimm den til noe skikkelig kult! Ta den også med på de nyeste mest utbygde delene av E18 eller E6 mellom svinesund og lillehammer, og kjør heftig med dem med nitroen sprutende ut bak."
Kommentarer
Legg inn en kommentar