Honda Civic mk1-mk11, Toyota Starlet mk1-mk5, Mazda 323 mk4-mk9


Honda Civic (1972- 2021) Avdelingslederen i barnehagen min eide en 83/87 modell da jeg var liten.

Denne bilen er dritkul å pimpe om som en gatebil, slik som du ser på bildet med japanske gatebilbabes. Bare husk på at denne bilen er over 30 år gammel. Så selv om den ser veldig moderne ut i forhold til alder, så bør du helst la den stå. Det finnes også flere Honda Civic både eldre og nyere, så husk la de gamle stå i garasjen og dra ut å kappkør og dra damer med de nyeste. 



Toyota Starlet (mk1-mk5 1973-1999). Her vil jeg trekke frem mk4 fra 1991 som også er kule å lage gatebil av. Men denne er også godt og vel over 20 år i dag. Da jeg var liten var den med i Ponny- reklamer for småjenter og tenåringsjenter.

Det finnes også en del eldre versjoner av disse, men som du bør la stå.



Mazda 323 (1977-2003) har jeg skrevet om i rånerbloggen min, men disse bilene er også fint egnet som gatebiler skjønt disse bilene er i dag et sted mellom nesten 20 og over 40 år gamle. Selv mener jeg at Mazda 323 var en ordentlig moderne gatebil i fra mk7 versjonen i fra 1989. Denne var også med i sesong 3 av tv-serien Asylet fra 1997 hvor den havnet på taket. Mazda produserte også en skikkelig heftig versjon kalt gtr.


















Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Volvo 240 og 260 Gatebiler

TRABANT

ZIL 157 og GAZ 51 gatebiler