Lamborghini Diablo og Ferrari F355 Berlinetta!



Lamborghini Diablo, denne fikk jeg som modellbil av onkelen min på hans 50 årsdag (og på kong Haralds bursdag) i 1996. Jeg hadde den liggende på hylla i så mye som godt og vel over 20 år nesten et kvart århundre helt til jeg for et par tre år siden fant ut at modellbilene jeg hadde på hylla tok for mye plass.


(En kjempe pen Ferrari babe. Legg merke til de dritfete baklyktene i hekken på en fortsatt fet hekk på en Ferrari F355)

Lamborghini Diablo denne syntes jeg ofte var noen av de feteste masseproduserte supersportsbilene ved siden av Ferrari 355 Berlinetta. Ferrari 355 Berlinetta var forøvrig også med i en kappkjørings sekvens i starten på James Bond filmen "Goldeneye" i fra 1995. James Bond skulle ut å dra damer og var villig til litt kappkjøring med en dame som senere skulle vise seg å være den desidert gærneste Bond-dama i historien nemlig, Xenia Onatopp. Fiende eller ikke men hun var fiende. I en av scenene i kappkjøringen ser du James Bonds, Aston Martin og den villeste bond dama i historien Xenia Onatopp sin Ferrari 355 velte en hel rad med Tour de France-syklister som trår seg opp bakkene i fra byen Monaco, som er byen disse scenene er spilt inn i.
































 




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Volvo 240 og 260 Gatebiler

TRABANT

ZIL 157 og GAZ 51 gatebiler